Понякога мейл програма
(Outlook, Thunderbird, ...) не може да изпраща или да получава писма.
Тук ще обясним на какво се дължи проблема и как може да се
разреши.
Когато се праща писмо през мейл програма от локален компютър се
ползва SMTP порта (25 порт) на интернет доставчика и през този порт
се свързва локалния компютър с мейл сървъра. Ако по някаква причина (натрупване
на мейл опашка, претоварване на сървъра, СПАМ атака или повреда) интернет
доставчика затвори временно този порт, вашата мейл програма няма достъп до мейл
сървъра mail.host.bg
Това лесно може да се провери със следния
тест:
Натиснете бутона
START -> RUN -> въведете
cmd
-> натиснете
ENTERВ Command Prompt (черния прозорец)
въведете:
telnet mail.host.bg 25 и натиснете
ENTERАко
отговорът е
220 mail.host.bg, то връзката ви е успешна.
По същия
начин се тества връзката с мейл сървъра на порт 110 (POP3), през който се
получават писмата:
telnet mail.host.bg 110 и натиснете
ENTERАко връзката е успешна, ще получите съобщение:
+OK
Host.bgПри различни отговори, нямате връзка с мейл сървъра на
съответния порт - затова мейл програмата не може или да праща писма, или да
получава, или и двете.
По-подробна инструкция за теста има на този адрес:
telnet testЕдно възможно
решение е да се смени порт 25 с 465 и порт 110 с 995 в настройките на
вашата мейл програма.
Ако след промяна и рестарт на мейл програмата тя
отново не работи, това показва, че и алтернативните SSL портове са временно
затворени.
Контактувайте с вашия интернет доставчик за да се информирате за
статуса на проблема и евентуалното време за отсраняването му.
В този
случай единствения начин да ползвате пощата си е да ползвате нашата уеб базирана
мейл програма на адрес
mail.host.bgНа този адрес влизате в
пощенската си кутия като въвеждате цялото име на пощата (email@domain.com) и
паролата за достъп.
Промяна на основните с SSL портове при
различните мейл програмиOutlook ExpressOutlook 2003Outlook 2007Thunderbird 2.x